reklama

Môj stav šťastia

Milujem nedeľné popoludnia, keď svieti slnko. Vtedy si sadnem na terasu pijem kávu a aspoň hodinu nič neriešim...naozaj nič. Robota, vzťahy, môj anorektický vzhľad, problémy kamarátov - všetko mám niekde...úplne na háku. Sedím a nemyslím. Len nasávam. Nie, nemajte obavy, nie som alkoholička, nehľadajte pre mňa skupinu s terapeutom, aj keď na stretnutí anonymných alkohlikov som už bola. Ale o tom niekedy inokedy. Tak teda sedím a nasávam tú krásnu atmosféru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Všetci sú niekde zalezení. Maminka Poriadokjezákladrodiny stýkrát drhne aj tak už blyštiace sa umývadlá. Písala som už niekedy o jej posadnudosti prehnaným poriadkom a čistotou? U nás sa totiž umýva podlaha každý deň, vyzúvame sa pred vchodovými dverami, aby sme špinu nedoniesli do predizby a kúpeľňa vrátane umývadla musí byť umytá dvakrát za deň, čiže rovnako často ako zuby pomerne čistotného človeka. Vešiaky v skrini musia byť zavesené všetky jedným smerom, každý člen rodiny má pridelenú farbu vešiakov v jeho osobnom vlastníctve. Ja mám napríklad biele, lebo aj moje skrine v izbe sú biele. Knihy na poličkách musia byť zoradené podľa veľkosti, farby, roku vydania a vydavateľstva. A tak podobne. Najmenej dve hodiny by som vedela písať o absurdnostiach týkajúcich sa poriadku v našej rodine. Nevynímajúc fakt, že na to, aby som našla svoj notebook starostlivo uložený mojou maminkou z dôvodu, aby nezavadzal a aby bol bezpečne skrytý pred zlodejmi, by som potrebovala prinajmenšom šiesty zmysel Sherlocka Holmesa. Ocinko Unavenáhlavarodiny spí, nazvime to popoludňajšia siesta na španielsko-taliansky spôsob trvajúca celé popoludnie. Človek sa mu ani nečuduje. Po tom týždni, čo je workoholicky v robote takmer nonstop, si zaslúži aspoň nedeľné popoludňajšie vylihovanie. Ak nespí, pozerá Winnetoua. Ak nepozerá Winnetoua, skúša sestru Viemvšetkonaspamäť, ak jej skúšanie náhodou v ten víkend nepadlo na mňa.

Ach, sestra. Tá sa učí. Vždy. Chodí na medicínu. Neviem však, či stála ako prvá v rade, keď rozdávali jedincom v prenatálnom stave túžbu vedieť všetko dokonale. Test z chémie na stopercent, test z lekárskej fyziológie na stopercent, test z anatómie na stopercent..fakt nepreháňam. A potom sa nestíha tešiť z krásneho slnečného nedeľného popoludnia. Mrzí ma to. Prichádza o veľa krásnych vecí. O štebot vtákov v našich stromoch, o mraučanie mačky u suseda, o bezstarostný smiech ešte ani nie školopovinných detí našej ufrflanej susedky, ich odpočítavanie pri schovávačke..štyri,tri, dva, jeden, idem.. Cítim každonedeľňajšiu vôňu sviatočného obeda u tetušky a ujinka oproti, vôňu našich vždy na jeseň kvitnúcich kvietkov, pokosenej trávy a na stolíku pri mne mi krásne rozvoniavajú babkine pečené mňam - buchty. Úplne gýčová nádhera. Tento usporiadaný chaos dôverne známych zvukov a súhra pele-mele vôní mi ani na sekundu nedovoľujú zabudnúť na to, že som doma a že som šťastná. Je dobré si uvedomiť svoj stav šťastia aspoň raz za týždeň vždy v nedeľu o pol tretej pri poslednom dúšku silnej čiernej kávy. Škoda, že zvyšok mojej rodiny na to nemá čas ani vtedy.

Katarína Králiková

Katarína Králiková

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Čerstvá absolventka právnickej fakulty obhajujúca právo každého na šťastný život. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáPele-mele z ciestFušovanie do poézieZo života MonalízyZo školských lavícSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu